twitter

Friday, March 07, 2014

BEYAZ SARAY'DAN ERDOĞAN'A GÜLEN YALANLAMASI

BEYAZ SARAY'DAN ERDOĞAN'A GÜLEN YALANLAMASI

Başbakan Erdoğan dün bir televizyon kanalında  ABD Başkanı Obama ile telefon görüşmesinde Fethullah Gülen konusunu da açtığını söylemişti. Erdoğan, Obama ile aralarında Gülen hakkında şöyle bir konuşma geçtiğini ifade etmişti: ''Ülkemdeki huzursuzluğun kaynağı oradadır ve sizden gerekeni bekliyorum dedim. Amerika'nın iç güvenliğini tehdit edenleri nasıl benden istiyorsanız bende sizden bu konuda yardım istiyorum dedim ve o da olumlu baktı. Mesaj alındı dedi.''

Beyaz Saray'dan üst düzey bir yetkili, Obama'nın konu ile ilgili olarak böyle bir beyanda bulunmadığını belirtti. Beyaz Saray'dan email yoluyla, Erdoğan'ın bu beyanını sormamız sonrasında gönderilen açıklamada ''Fethullah Gülen ile ilgili olarak Başkan Obama'ya atfedilen cevap gerçek değildir,'' dendi. 

Beyaz Saray'dan gelen açıklamanın devamında ise şunlar belirtiliyor: ''Şubat'ın 19'unda gerçekleşen telefon konuşmasında, Başkan Obama, hukukun üstünlüğü içesinde güvenilir politikalar izlenmesinin ve ülkelerimiz arasında karşılıklık saygı çerçevesindeki ilişkilerin önemini not etti. Türkiye ile, özellikle karşılıklı çıkarlara dayanan birçok bölgesel konularda, beraber çalışmaya olan taahhüdümüz devam etmektedir.''  

No comments: